Dit zijn de laatste online marketing trends

Ben jij benieuwd naar de allerlaatste trends op het gebied van online marketing? We vertellen je er graag alles over, want online marketing is super interessant en de laatste trends op dit gebied zijn dat al helemaal! Lees dus gauw verder en ontdek ze meteen.

Nog beter toespitsen op de bezoeker

Online marketing trends draaien in de meeste gevallen om de bezoeker. Dat betekent dat hetgeen de bezoeker interessant vindt bovenaan de lijst staat met betrekking tot zaken die belangrijk zijn. Alle advertenties, berichten, content en zelfs producten moeten steeds beter aansluiten bij de eisen en wensen van de consument, want zo kun je online winnen!

AI

Dit staat niet voor een kreet die je uitslaat wanneer je pijn hebt, maar voor artificial intelligence. Oftewel, kunstmatige intelligentie. Door dit op kleine én grote schaal toe te passen komen we steeds verder met deze toffe techniek. Zo wordt het mogelijk om software te trainen om gesprekken met mensen te voeren. Na een tijdje oefenen werkt dit zo goed dat de interactie bijna niet meer van het menselijke te onderscheiden valt!

Chatbots

Het lijkt op AI, maar dan werkt het met voorgeprogrammeerde antwoorden. Een chatbot kan niks anders dan gesprekken voeren, waar een AI natuurlijk voor van alles ingezet kan worden. Toch zijn chatbots erg populair, met name als aanvulling voor de klantenservice van een bedrijf of merk. Een chatbot is namelijk 24 uur per dag beschikbaar en kan zo een heleboel vragen beantwoorden die anders onbeantwoord zouden blijven. Dat is super waardevol!

Video

Mensen zien steeds meer video, op social media en andere platformen. Dat komt omdat deze contentvorm langzaam maar zeker de voorkeur krijgt boven alle anderen. De verwachting is dan ook dat in de toekomst maar liefst 80% van het online verkeer uit video zal bestaan. Niet te zuinig dus!